Blivande Sjuksköterskan

Då har jag snart förhoppningsvis gått färdigt första terminen på Sjuksköterskeutbildningen i Sundsvall.
Ännu har allt gått bra och jag är otroligt nöjd över hur bra jag har presterat och faktist överträffat mig själv, många gånger med min kunskap!

Till sist nu ska vi skriva en uppsatts innan sommaren. Då ska vi göra en litteraturstudie med hjälp av vetenskapliga artiklar. Jag och en kursare ska skriva om "hur den psykiska hälsan kan påverkas hos makar till de med alzheimers sjukdom".
Ett ämne som intresserar mig otroligt mycket, och som även blir ännu roligare att jobba om när man har mycket kunskap om demenssjukdomar och faktist tidigare har mött dessa fall.
Den måste vara en otroligt jobbig situation. Man brukar säga att en demenssjukdom, är den anhörigessjuksom. Detta även just efetrsom den anhöriga drabbas otroligt mycket av detta och det kan inte vara helt lätt alla gånger. 

Till sommaren kommer jag att arbeta på Förlossningen och kvinnokliniken i Sundsvall. Det känns otroligt kul med nya utmaningar och få ännu mer kunskap med mig i ryggsäcken. Vilken upplevelse att få vara med i den underbara stunden då ett nytt liv föds, och den förändrar föräldrarnas hela liv. Vilken lycka!
Älskar mitt jobb och jag är så otroligt nöjd och stolt över mig själv, i och med denna utbildning.

"If you can dream it, you kan do it!"
 
 

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej! Jag har en liten fråga till dig. Jag går nu mitt sista år på gymnasiet där jag läser vård & omsorg, min dröm är att i framtiden bli barnmorska och jag vill gärna redan nu i sommar precis efter studenten jobba med något som liknar arbetet på en förlossning eller med kvinnor under graviditeten eller liknande, har du några tips på vad jag kan söka för jobb?
Och vad har du för tips till mig som vill plugga till barnmorska? Hur långtid tar det osv?
Har aldrig någonsin jobbat med detta eller ens varit i närheten av dessa arbeten så är orolig över att jag pluggar i halva mitt liv för att sedan inte passa in i arbetsuppgifterna när man väl nått sitt mål. Hur kom du in och kunde få jobb som undersköterska?
Om du vill får du gärna svara på detta i ett blogginlägg, tack på förhand🙈

2016-02-28 @ 13:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0