Mitt nya liv börjar nu

Hejsan!
Idag har jag varit på praktik på äldreboendet i ljustadalen. Slutade kl tre och sen kom mamma och hämtade upp mig.
Jag har bestämt mig nu för att jag ska sluta med allt skit. Jag satt ju och skrev arbetet som ni vet och då tog jag reda på hjärnans funktion och vad det är som händer när man blir beroende. Vet ni att socker är som en drog, man blir beroende av det. Visst är det sjukt? För mig är det iaf så att jag är helt klart är beroende av socker. Så jag bestämde mig för att sluta med dricka, kakor, hamburgare och pizza, godis, chips, nötter, mjukt vitt bröd allt som inte är bra helt enkelt. Jag hade tänkt att hålla mig tills iaf den första mars, men sen får det ju gärna fungera längre om så hjärnan min vill. Sist jag gjorde detta så var det verkligen asjobbigt. Första månaden som jag skulle klara mig utan detta så var det sjukt. Jag ville ha socker hela tiden. Men efter den första månaden hade gått så var det som att man hade blivigt frisk på något sätt. Så i söndags bestämde jag mig för att sluta med allt sånt skit. Nu ska jag börja ett nytt liv med bara bra mat och inge godis. Igår var jag och Olivia och tränade. Visst det var ingen hårdträning men man måste ju ta det lite lungt i början så att kroppen inte får världens panik.
Imorgon tänkte jag och Frida fota lite, tycker det kan va ganska fint att fota nu på vintern. Så hoppas att det blir några fina bilder som jag kan visa er sen då.
Men nu måste jag plugga. Har lite uppgifter som måste göras nu efter lovet.

/Em ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0