Vad är det rätta?

Sitter här nu med Franska boken i knät och ska skriva in gloser på datorn, för att lättere kunna lära mig dem. Jag måste verkligen lägga ner mycket krut på franskan. Ibland kan det inte vara så kul, men ibland äre de.. har också en engeska redovisning som ska vara klar tills på torsdag + matte..

Jag tycker att det är så jävla jobbigt dethär med att välja en linje till gymnasiumet. Jag vet att jag vill jobba innom vården, men fick nu reda på att det inte är så bra om jag går vo programmet för det är mer för dem som vill jobba innom äldrevård. Men det är ju det jag inte vill... jag vill bli någon slags läkare. Och om jag väljer vo programmet så kan jag inte helle läsa min franska, och det vill jag ju absolut inte göra. Jag vill ju absolut fortsätt aläsa Franska! Så därför funderar jag istället på att gå samhälle/beteendevetenskap. Då behöver jag inte läsa upp matte, svenska och engelsa på samma jobbiga sett som jag måste om jag går vo. Men det är ju de också... på vo så har det mycket praktik som man lär sig av, och som kan vara bra att ha med sig på livets stig.. jag vill ju självklart att det ska bli bra! undra vad som är det rätta och bästa valet just för mig?..
aja.. frår se hur det blir.. men man måste ju snart bestämma sig..

Au revoir!
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0