Jeudi ♥

 



Bjuder på två bilder från idag, jag hade på mih kavaj tidigare också men den kastades av mig när jag kom hem ;)

Som ni vet nu så ska jag ha prov om första världskriget imorgon men också i musik. Iaf så beställde anna filmer om andra världskriget som vi har fått hem idag. "mein kampf" "livet är underbart" och "hittler förintelsen" som handlar om andra världskriget, å om alla koncentrations läger som alla oskyldiga människor blev satta i och gasdes igjäl. Uuhhcss! ska sätta mig och kolla på dem någon tid lite länre fram..

så himla mycket i huvudet nu som snurrar, det är ju inte bara massa saker i skolan.. ja mena läxor å sånt, det är ju val till gymnasium med. Jag har hoppat fram och tillbaka mella Vo linjen och sammehälles programmet, men jag tror att det lutar med åt sammhälle nu.. vet att det är mycket plugg å sånt men det är igentligen samma. Det är bara det om jag läser vo så har man så mycket praktik så jag kommer måsta läsa upp alla kurser som behövs, mycket mer intensift än om jag går sammhälle. Plus att om jag väljer sammhälle så kan jag lägga till andra lite roligare kurser. Å då så ska jag välja med inriktning beteendevetenskap. Då läser jag psykologi å sånt som tycket verkar jätte kul. Men jag vet nästan till 99% att jag vill jobba med människor, något innom vården iaf. Barnmorska, barnläkare, sjuksköterska eller psykolog eller nått sånt. Å då om jah inte vet riktigt så är det ju också bra om jag inte väljer vo, den är ju inte lika bred som sammhälle :)
Har inget mer intressant att skriva om nu så jag tror jag avrundar här...
Kramar!

/Emme ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0